מתקני תצוגה (רולאפ)

באם אתם מארגנים כנס או תערוכה, לא תוכלו לוותר עליהם. בשנים האחרונות, יותר ויותר בעלי עסקים גילו את היתרונות של מתקני התצוגה – הלא הם רולאפים – בעיקר בכל הנוגע לשיווק העסק. בהתחשב בעובדה שהליך הרכבתם כיום הוא הפשוט ביותר האפשרי, מובן מדוע מומלץ לשקול שימוש בהם עוד יותר.

קווים לדמותו של הרולאפ

רולאפ, ברמה הכללית, הוא מתקן תצוגה, אשר מהווה בסיס לכרזה גדולה. זוהי שיטת פרסום נפוצה ביותר, המבוססת על מיקום הכרזה על גבי המתקן, העשוי לרוב מעץ או ממתכת, והשמתו במקום הומה אדם. כשהרולאפ מוצב במרחב ציבורי, בכנס, בתערוכה או אפילו הרחוב, הוא מיועד למשוך תשומת לב חיובית.

חשוב להדגיש שמתקן תצוגה מסוג זה, כפי שאפשר להסיק משמו, ניתן להרכבה ולפירוק באופן הפשוט ביותר. זאת, בין השאר, מכיוון שהוא מבוסס על קיפול, ומאופיין במשקל נמוך יחסית: המשקל הסטנדרטי של רולאפ עומד על קילוגרם וחצי, וגובהו לא עולה על שני מטרים. כך, ניתן להגיע סמוך מאד למועד האירוע, למקם את מתקן התצוגה היכן שרוצים, ולהזיז אותו במידת הצורך. זאת, כמובן, להבדיל מפתרונות פרסום ושיווק המצריכים אינספור מאמצים טכניים: חשבו, למשל, על שלט חוצות.

חלק מרכזי ברולאפים: הגרפיקה

כעת, משראינו מהו התפקיד המרכזי של הרולאפ ואיך בדיוק ניתן להשתמש בו, נדרש כבר להתקדם לשלב הבא. לא צריך להיות מומחה לשיווק כדי להבין את יתרונותיו של הרולאפ, בעיקר כשלצורך הכרזה נעשה שימוש במרכיב מרכזי אחר, והוא הדפוס. מבחינה מעשית, לא מספיק שמתקן התצוגה יעמוד שם. הוא צריך ללכוד תשומת לב באופן ויזואלי, לבלוט מרחוק ולהיות נעים לעין.

הרולאפ, במידה רבה, הוא התשתית, שתאפשר למקסם את המסרים השיווקיים לקהל היעד. נדרש להשקיע אי אילו מאמצים בעיצוב גרפי של הכרזה, בין השאר מבחינת הגוונים, הטקסט שיופיע, התמונה שתפאר אותו, גודל האותיות וכן הלאה. עקב העובדה כי אנשים לא משקיעים יותר ממספר שניות לסקירת רולאפ, חייבים להיות תמציתיים, ולהגיע לעיקר תוך שימוש בכמה שפחות מילים. זהו השלב שבו ייכנסו לתמונה כל אותם קופירייטריים ויועצי שיווק של החברה המסוימת, והשלב בו נדרש להתחיל לדבר כבר על עיצוב.

אז איך מתחילים?

כשזה נוגע לרולאפ, ברור כי נדרש לפנות לחברה מקצועית אשר תהיה אחראית על ההפקה כולה, כך שכל מה שיישאר למזמיני מתקן זה לעשות יהיה פשוט לפרוס אותו ברגע הנכון. עקב חשיבותו של העיצוב הגרפי, מומלץ מאד לבחור בבית דפוס שמציע שירותים מסוג זה. בתיאום מלא עם מבצעי ההזמנה, יוחלט על כל אותם היבטים טכניים שירכיבו את הכרזה, והרולאפ ירקום לו עור וגידים.

יתרון משמעותי נוסף של הרולאפ הוא שמדובר באחת משיטות השיווק היותר נגישות שיש – וגם מבחינת המחיר. השירות עצמו, שגם כך לא נמשך פרק זמן ארוך יותר בעידן הדיגיטל ותוכנות העיצוב הגרפיות, ניתן כיום במחיר שווה לכל נפש. הדבר מבליט עוד יותר את יתרונותיו של מתקן התצוגה על פני מוצרי שיווק אחרים.

הבהרה

אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.

בחזרה לחלק העליון