החשיבות של עבודות דפוס בעת הנוכחית ידועה לכולם. בין אם המדובר הוא בהדפסה של חולצות, כרטיסי ביקור, מעטפות, מגנטים, לוח שנה או כל דבר אחר, מרבית האנשים נוהגים לרכוש מוצרי דפוס לפחות מספר פעמים בשנה. אלא שעבורם, יש סוגיה אחת ברורה הרבה פחות, והוא נוגע למחיר של עבודות אלה. כמה זה אמור לעלות? והאם יש בנמצא מחירון דפוס שניתן להסתמך עליו?
הנקודה הראשונה שחייבים להזכיר היא שתחת המונח דפוס, ניתן למנות שורה ארוכה של מוצרים ושירותים. זאת ועוד, הרי שלגבי כל מוצר, יש פרמטרים רבים שמשפיעים על האיכות, אופן ההכנה, משך התהליך, וכמובן - המחיר הסופי. כל אלה מביאים לכך שלא ניתן למצוא היום מחירון דפוס "רשמי", אשר מחייב כל בית עסק באשר הוא, ושעליו ניתן להסתמך.
ובכל זאת, בדיקה קצרה באינטרנט, בין השאר במדריכים שונים המוקדשים לתחום, מאפשרת לראות טווחים מומלצים של מחירים, אשר ניתן להיעזר בהם במידה רבה. על פי המחירון של דפי זהב, למשל, ניתן לעמוד על המחירים המפורטים בטבלה. שימו לב שזוהי רשימה מייצגת בלבד, והיא אינה כוללת בתוכה את עלויות העיצוב הגרפי, המביא, מן הסתם, לייקור מה של המוצר:
סוג השירות/מוצר |
גודל |
מחיר |
הדפסת הזמנות |
15X10 |
צד אחד – 90-145 ש''ח. שני צדדים – 140-180 ש''ח |
20X10 |
צד אחד – 100-160 ש''ח. שני צדדים – 190-240 ש''ח |
|
הדפסת מגנטים |
5X5 |
195-385 ש''ח (1000 יחידות) |
5X8 |
180-350 ש''ח (1000 יחידות) |
|
5X9 |
250-550 ש''ח (1000 יחידות) |
|
הדפסת כרטיס ביקור |
גודל סטנדרטי |
צד אחד – 85-175 ש''ח (500 יחידות). שני צדדים – 110-260 ש''ח (500 יחידות) |
נייר מכתבים פרוצס |
גודל סטנדרטי |
צבע אחד – 100-200 ש''ח (1,000 יחידות) שני צבעים – 200-400 ש''ח (1,000 יחידות) נייר צבעוני – 300-700 ש''ח (1,000 יחידות) |
הדפסה על קנבס |
30X40 |
70-160 ש''ח |
60X40 |
120-180 ש''ח |
|
50X70 |
175-220 ש''ח |
|
60X80 |
190-270 ש''ח |
|
80X100 |
285-350 ש''ח |
|
100X150 |
450-600 ש''ח |
כמובן שהתמונה לא מסתכמת באלה. ניתן למצוא מחירונים נפרדים עבור לוחות שנה, קולאז'י תמונות, גלויות, רול-אפים, פוסטרים, פולדרים, פנקסי חשבוניות – והרשימה עוד ארוכה.
בסופו של דבר, קשה למצוא הזמנת דפוס אחת אשר דומה לחברתה. בכל הזמנה יש צרכים אחרים שנדרש למלא, ואלה משפיעים, מטבע הדברים, על המחיר הכולל. האתרים הכלליים שהובאו יכולים לסייע מאד לבחירה ולהערכת סדר הגודל של ההוצאה, אך עדיין חשוב לזכור שבתחום זה, מחיר זול אינו חזות הכול.
במילים אחרות: המלצה יעילה היא לא לבחור חברה אך ורק על סמך תג המחיר. בדומה לתחומים אחרים, השאיפה הברורה צריכה להיות, קודם כול, למוצרים איכותיים בכל קנה מידה. כרטיס ביקור ברמה באיכות נמוכה, או מעטפות אשר הצבע על גבן דוהה מהר מאד, מאבדים את המטרה שלהם מהר מאד. חשוב לבחון תוצרים אחרים שהייתה אחראית להם החברה, לנסות להבין את אופן הכנתם, משך הזמן שנדרש למשימה וכן אפשרויות העיצוב.
אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.